5 ISTABAS
27.07.–15.09.2021.
>> Atpakaļ uz sadaļu VIZUĀLĀ MĀKSLA, IZSTĀDES
Mākslinieka Kirila Panteļejeva izstāde sākotnēji bija iecerēta kā apcerējums par globālām cilvēces problēmām, ekoloģiju, attīstības perspektīvām un izdzīvošanu arvien sarēžģītākā situācijā pasaulē, un, pavisam negaidot, globālā pandēmija vēl vairāk izcēla šo jautājumu aktualitāti. Izstādes koncepcijā īpašu lomu spēlē arī tās fiziskā atrašanās vieta – peldošais mākslas centrs NOASS –, kas gan semantiski, gan vizuāli asociējas ar šķirstu, kurā paglābties no globālām likstām, kas ik pa laikam pārsteidz cilvēci.
Savā mākslinieciskajā darbībā Kirils Panteļejevs nekoncentrējas tikai uz vienu konkrētu izteiksmes līdzekli, bet gan apzināti paplašinājis dažādības diapazonu – starp viņa mākslas darbiem ir sastopami gan klasiskās figurālās tēlniecības ietvaros veidoti darbi, gan performances, instalācijas un interaktīvi vides darbi. Arī šajā personālizstādē būs aplūkojami ar dažādiem izteiksmes līdzekļiem veidoti darbi – antropomorfās formas mijas ar ready-made tehnikā veidotiem objektiem, video projekciju un dabas materiāliem. Darbus, kas izstādīti mākslas centra NOASS pagrabā esošajās izstāžu telpās, papildina vides objekts “Temporarily closed“ („Īslaicīgi slēgts“) AB dambja teritorijā.
Kirils Panteļejevs (1969), kā viņu raksturo dzejnieks Sergers Timofejevs, “ir viens tiem retajiem Latvijas māksliniekiem, kuri katru savu profesionālo kontaktu ar publiku, ar auditoriju uztver kā nopietnu un ar lielu atbildību saistītu izteikumu, kuru viņš veido kā dažādu formātu kopumu, kurā var iesaistīt visas savas profesionālās iemaņas – gan tēlnieka prasmes, gan vides objektu, instalāciju radīšanas iemaņas, gan performatīvās tehnikas“. Pēc Latvijas Mākslas akadēmijas Tēlniecības nodaļas absolvēšanas (1994) Kirils papildinājis iemaņas Humbolta Universitātē Kalifornijā un šobrīd ir asociētais profesors Latvijas Mākslas akadēmijā.
Aigas Dzalbes recenzija “Sīzifs, kurš veļ savu akmeni”